måndag 26 maj 2008

5 dagar gammal

Idag bar det iväg till BB hemvård för PKU tagning, läkarbesök o vägning. Jag som trodde att han skulle ha gått om sin födelsevikt men det hade han inte. Tycker inte han gör annat än o äter.... Han väger 4095 nu så han har inte gått ner så mycke. Men som vanligt gör man ju "felet" o jämför sina barn. För Mike hade gått om sin födelsevikt när han var 5 dagar. Men Milo äter nog upp sig han har ju en polare som han måste komma ifatt...;) visst Mikaela:) Ja o vad ska man säga om dessa pojkar.... kissade ju givetvis rakt ut när vi var på LiM. På min arm o mina skor o stor pöl på golvet. Men skönt tyckte han att det var iaf hihi... En skön o välbehövlig promenad blev det oxå för Milo o mej. Kaj hämtade Mike på dagis o han frågade efter oss hela vägen hem. När vi kom hem så frågade Mike om jag hade Milo med mej hem.... Han är för söt. Han blev väl orolig o trodde att jag hade lämnat tillbaka Milo på lasarettet. Men denne temprametsfulla kille vill man absolut inte lämna ifrån sig. En liten kille med en enorm vilja redan.. hmm var ska detta sluta?? Ja ja han blir helt hysterisk om det inte blir som han har tänkt sig...
Sen på em kom Simon, Sofie o Egon o hälsade på. Mike o Egon lekte jätte mycke o skrattade så dom nästan kiknade. Härligt med detta sprudlande skratt:) Milo fick en Bamse body o ett par Bamse jeans. Mike fick ett spindelmannen pussel. Tack så mycke för presenterna.
Nu på kvällen har vi försökt få Milo o somna men det verkar hopplöst han bara skriker o vill tutta. Men jag vill inte ge han för ofta för han får bara ont i magen då om det blir för mycke mat. Nu äntligen har han somnat fick hämta nappen så han fick nåt o suga på. Det är väl oxå typiskt killar att lite silikon ska kunna hjälpa....
Förstår bara inte varför han ska vara så omöjlig på kvällarna när han under hela dagen är hur nöjd som helst. Sover gör han även jätte bra på natten. Men det är säkert bara tillfälligt, dom första 2 veckorna brukar ju alltid vara dom bästa.
Nähä dax o göra sig klar för natten o ta med lillkillen till sängen. Börjar faktiskt bli trött nu....
Ha det bra o älska mer

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig! Brukar "smygtitta in på din blogg! Du skriver så bra! Pratade med din mamma i lördags, en stolt mormor ska du veta!Och duu, var glad för nätterna med den lille, njut medans du kan! En fin liten killen fick ni, lika fin som en stolt "storebror! Ha det så bra! Karin Mikaels mamma!

Mickan sa...

"att lite silikon ska hjälpa"hahahahahaha gud jag skrattar så jag storknar..den va bara BÄST!:)
JA klart han måste växa ikapp Mille ,för just nu ligger han i lä!
syns snart .