fredag 21 november 2008

Bäst att hålla det man lovar.....

Så nu ikväll har jag lite mer ork att skriva. Hade faktiskt ingen lust att skriva nåt i går kväll. Kände helt enkelt inte för det...

Ja o vad har nu hänt då?? (för nåt måste ju ha hänt)...

Igår var jag på Ströget o luncha med Virre, Theo, Wilma, My, Neo och Milo. (Mike var på dagis).
Virre, Theo o Wilma hämtade Mike på dagis, han blev jätte glad. Blir han när nån annan än jag kommer o hämtar han..... Eller ja bara Milo är med när jag kommer så blir han ju glad.

Hem till oss för mellis o lek, My o Neo följde oxå med såklart.

Sen var det lugnt resten av dan.

Idag var vi alla 3 med våra barn på öppna förskolan. Efter det åkte Virre o jag + barn till ÖoB handlade lite små grejjer bara.

Sen hem hit för pannkakslunch. Killarna var ju glada iaf fick leka en stund till med varann...

Till middag idag blev det PIZZA från Rimini. Dom gör riktigt goda pizzor där hade glömt hur goda dom var. Blev påmind om det förra fredagen på tjejkvällen, så jag fick smak för dom.

Mike o jag har pratat massor ni ikväll. Har pratat med han att han inte får prata med nån vuxen han inte känner, om inte mamma eller pappa är med. Heller inte följa med även om dom har en kompis han kan leka med eller godis. Vad det gäller godis sa han, men då måste det vara lördag.

Sen sa jag att han inte får ha några hemlisar för mamma eller pappa. Han måste berätta allt som händer honom. Ja mamma det ska jag, Han tyckte mest jag tjatade men är ju bara orolig vill inte att det ska hända han nåt. Men han är nog för liten för att förstå det än.

Sen pratade vi om vem man älskar. Han sa att killar älskar bara tjejer o tjejer älskar bara killar. Då kontrade jag med o sa, men du älskar ju pappa o Milo o dom är ju killar. Ojoj vad det snurrade i huvvet på killen då...:) Men iaf så älskar han inte sina kill kompisar men han tycker om dom. Han älskar enligt han själv, mamma, pappa, Milo o Mollie....

Jag sa att han måste bjuda ut sin tjej på restaurang när dom blir lite större o köpa blommar oxå, rosor. Det tycker Mollie är vackert sa han då. Ja Mikaela han sa VACKERT. Åhh vad söt han är. Mike sa att jag skulle skjutsa honom när han skulle köpa blommor, vid Maxi finns det sa han. Menade M-blommor.

Kaj har varit o spelat hockey, kom hem som ett lyckligt litet barn. Hann väl inte mer hem o prata några ord så ringer Dennis, ska du med o dricka öl?? Gör som du vill svarade jag ska bara kolla klart på Idol sen lägga mej. Så nu duschar han o snart åker han igen...:(

Snart är idol slut o då får vi veta vem blir det ikväll.?? Jag tror på... hmm... innan programmet började så trodde jag på Robin eller Johan. Men Robin var ju bra ikväll, blir nog Johan..

Snart snart snart....

.....och den som får lämna Idol är......

2 kommentarer:

Mickan sa...

Oooo sitter här o blir rörd o lite tårögd...Mike din lilla GODING:)
Läste upp det för micke o han bara log:)

Välkommen in i familjen M Pedersen då:)Trevligt..När det gäller våra barn barn sen i framtiden får vi nog lära dom ett o annat,jag menar dom kan ju inte bli annat än helt bedårande?;)
Du blir farmor o jag blir mormor..

puss!

Thez sa...

farmor, låter som en gammal kärring ju..;) mormor låter så ungt o fräscht...:)

Men du vet att Mollie måste ju byta efternamn då....;) så jag säger väl då, välkommen in i familjen Chan!!!

Puss