onsdag 19 november 2008

en dag med många händelser

HUR snygg är man i mössa?? Jag menar men hjälp så man ser ut. Insåg att med håret uppsatt så såg jag ut som det manliga.... Så jag tog bort tofsen men inte blev det bättre inte... Ja ja bara inse att fåfäng o vinter med mössa inte går ihop sig helt enkelt.

Det har även hänt en olycka på Drottninggatan nu i em. Såg när allt hade hänt när jag hämtade Mike från dagis. Var visst tvungen o gå förbi o titta. För det var ju ambulans, polisbil och bärgningsbil där. Så sen var ju lyckan gjord för killen kan jag lova. En taxi hade (vad jag kunde avgöra) kört in i en bil framför.

Skulle ikväll ha berättat om en tragisk händelse, men jag klarade inte av att gå in på några detaljer. Jag började se svart o få en massa hat i mej. Men kan ta det i stora drag.

En gammal klasskompis till mej har blivit dömd för våldtäkt mot barn. Har läst domslutet nu ikväll o mår bara så dåligt. Men alltså hur kan man bara göra sånt mot en stackars liten pojke?? Det rörde sig om orala o anala övergrepp, fysisk misshandel. Erbjöd pojken 20 kr för att bli tillfredsställd oralt. Det är ju sjukt ju. Hade visst hållt på i några år uppe i skogarna i Godegård.
Tack Jenny för länken, har visst läst det 2 gånger.

Men vad jag kan komma ihåg så fick han stryk av sin pappa. Den gubben var ju precis galen. Var ju fan livrädd för honom i Fornåsa.

Så nu har ju då mina tankar gått till detta Facebook. Det finns ju tillgängligt över hela världen o tänk vad folk sitter o gör vid sina datorer när dom tittar på alla barnbilder. Jag vet ju att folk lägger ut bilder på sin o andras barn där. Hua hemska tanke.

Snart är det Grey´s hade ju tänkt tvätta håret innan, har visst fått en gröt spya där!!!! mums vad najs.

Nähä duschen o sen mysa med lite te.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Mmm, visst är det hemskt. Men att han blev misshandlad är ju tyvärr ingen ursäkt men kanske en förklaring? Minns oxå att han var speciell som barn, tragiskt är det enda jag kan säga. Tur iaf att han nu sitter bakom lås och bom ett tag till.

Apropå Facebook, det kvittar vart man lägger ut bilder på ungarna så finns det sjuka människor. Det enda man kan göra är att fundera över vad för slags bilder man lägger ut. nakenbilder går ju helt bort oavsett hur gulliga de kan vara.

Thez sa...

mm det var så jag menade att det inte är nån ursäkt men kan vara en förklaring. Ja du han hade det inte lätt i skolan den pojken....

Jo det är sant, även här på bloggen... Lustigt att man inte ska få ha nåt i fred från alla sjuka människor...