tisdag 18 november 2008

Gett det gamla ordspråket "när katten är borta dansar råttorna på bordet" en ny tappning...."När grabbarna sover äter mamma godis"

Men alltså allvarligt talat, när ska jag få lägga mej kl 19 på kvällen för att jag inte mår bra?? O dessutom få sova tills morgonen därpå?? Det är väl så att hur dåligt man än mår så bara biter man ihop, vill väl inte visa sig svag eller nåt....
Men när en kille börjar få lite ont i halsen eller känna sig lite svag då minsann är det bara o lägga sig....

Idag vad det läkar besök o 6 månaders kontroll på BVC. Hans kurva börjar dala lite nu, men ligger fortfarande högt. Han väger 8820 o är 68,5 lång. Kollade Mike´s kort åh oj då, han vägde 7660 o var 66 lång vid 6 månader.... Kollade deras mammas kort, hoppsan jag var visst inte så stor, vid 5 månader vägde jag 6600 o var 62 lång. Men jag vägde ett kilo mindre när jag föddes i jämförelse med mina grabbar.
Läkaren kollade på Milo lyssnade på honom oxå, hon hörde ju att han är slemmig men inget som sitter fast i lungorna utan att han kan hosta upp det själv. Citat; han klarar av o hantera det själv om man säger så, citat slut.

Idag (Ingrid) gick jag till optikern o beställde en tid för undersökning, så på tisdag kl 11 ska jag dit o få min dom. Finns vissa i min familj som tycker att jag verkar se dåligt... kan inte förstå det....;). Fick även mamma o betsälla en tid hon ska på onsdag kl 14, så nu syster kommer dessa presentkort till användning. Hon höll på o ramla baklänges där inne när hon fick veta vad det kostar för 2 par med progressivt glas. Bra mycke billigare än vad hon kunde drömma om.

Snart är det Desperata hemma fruarna, alltid lika kul o se. Måste hämta lite kvällsfika tills dess.

Puss puss

2 kommentarer:

Mickan sa...

kvällsfika?=candy tajm??

jag e oxå "glasögonorm"så vi kan vara det ihop:)

Thez sa...

japp candy tajm:)

har ju inte fått min dom än men på tisadg så...

klart vi kan vara det ihop