onsdag 5 november 2008

hoppsan

kanske är bäst o ta o skriva lite ointressant pladder igen.
Ja vad har då hänt?? Nä typ inte ett dugg....

Igår (tisdag) var jag först på stan o köpte några julklappar till Elin. Som det ser ut just nu så är jag klar med dessa klappar. Ska ta o gå igenom påsarna en gång till o kolla hur det ser ut.
Sen åt jag lunch med mamma, hämtade Mike. Efter det kom Madde o Linus.

Ja men grabbarna lekte ju som bara den. Lite fika/mellis bjussade jag på... Ja jag vet visst är jag schysst...

Sen kom kvällen med sitt vanliga mörker o middagslagning. Säng dax för barnen o prata lite med Kaj. Dom var på bio igår, Bond.

Idag har Milo o jag varit på simmet, nu har vi börjat med att barnen sitter på kanten o "hoppar" i själva. Gick ju ganska bra. Nu ska man visst inte blåsa på barnet i ansiktet som man skulle förr när dom ska dyka. Nu ska man göra det på barnets villkor o inte på mamma/pappa. Så nu säger man dykkommandot till barnet o sen försvinner man själv ner under ytan. Problemet var ju bara det att Milo märkte inte ens att jag var borta.. hmm..

Sen hem o skulle ge Milo mat men han somnade innan. Han fick sova klart, vaknade 13,15. Jätte lätt o hinna med lunch till killen då.. Han fick äta när vi kom hem igen efter hämtat Mike.

Virre, Theo o Wilma kom förbi oxå. Dom var ju på vägen hem så att säga. Hade med sig bullens körv, gött.

Ja det blev ju kväll även ikväll. Till kvälla mat blev det *trumvirvel* fiskpinnar o potatismos. Värsta lyxen.
Nu är det TV kväll sen sängen o där skulle jag vilja ligga tills nästa vecka... Men när jag lämnat Mike im så blir det o lägga sig igen en stund eller typ hela dan. Åh vad jag längtar efter min säng. Ja även efter han som jag ska/bör/brukar dela den med.... kommer väl hem till helgen hoppas jag.

Puss på er

2 kommentarer:

Mickan sa...

mmm ligga skeden :)
smitta min bullen korv av sig ;)
bra förrätt till "vinklunken";)

Thez sa...

ja det verkade som det isf...
för det var vad hon hade med sig...