måndag 1 december 2008

lucia man eller kvinna?? ja det är frågan!!

Lucia var så vitt man vet en kvinna.
Men det finns det ju inget som säger att man kan ändra på det.
Så för min del kan Freddy Karlberg lika gärna få vara det för i år.
Kom även att tänka på, om en tjej vill vara stjärngosse då??
Ska hon inte få det bara för att den mest kände stjärngossen hette Staffan.
Vad det gäller detta namn alltså då en kille??
Ja ja synd att folk ska vara så trångsynta och inte kunna vidga sina vyer.
När jag gick på gymnasiet hade vi en kille i våran klass. (han bytte till en annan). När det var dax att nominera till Lucia så nominerade vi givetvis honom. Men redan då sattes det stopp för det. För en kille kunde ju inte vara lucia. Men vad jag kommer ihåg så var det inget som hade protesterat emot om en tjej ville var stjärngosse..... Ja ja det blev en tjej i slut ändan iaf.

För mej så har ju då inte detta med genus kommit ut till alla. För vill Mike vara lucia på dagis så skulle han få det för mej. Ingen på dagis skulle protestera emot det, vill han det så får han det. Ja inte för Kaj men det är en annan femma.
Nu frågade jag Mike vad han ville vara, fick välja mellan; lucia, tärna, tomte, pepparkaksgubbe, stjärngosse. Han valde pepparkaksgubbe med ett jubel.

Nu är det dax för lunch och ta av grabbarna pyjamasen.

4 kommentarer:

Mickan sa...

,,,"HON kommer med ljus i sin krona".. mm..intressant! mollie ska med va pepparkaka,,men pepparkaks klänning..hm ja du ser. vad ska vi vara då ,du o jag!

Thez sa...

bara vackra mikeala, bara vackra...

Mickan sa...

..med andra ord -vara vi!;)

Thez sa...

japp bara vara vi, inte så bara det vill jag lova