måndag 26 januari 2009

Tandis

Ja då var det dax för mej o gå till tandis (har ju vänner som har klipp kort där...;))
Hur gick det då?? Jo det hela börja med att klockan ringde 6,00 PIP. Suck vad jobbigt det var o gå upp så tidigt. Är ju inte riktigt van vid det. Så in i duschen för att vakna till, fixa iordning mej. Mysa med familjen som var ny vakna för att sedan bege sig uppåt stan. Går hos privat tandis, folktandvården har ju typ tider vart 10 år om man har tur.

Väl hos tandis hann jag inte mer än att sätta mej så blev jag uppropad, ibland så är det fart på dom. Tog sånna hemska röntgenbilder oxå. Hatar verkligen o göra det. Tycker det gör ont o tårarna rinner. Ficka även ett hostanfall. Sen kom det ju som alltid kommer, denna redogörelse för tandstickor o tandtråd o allt vad det heter. Ja ja säger jag varje gång jag ska använda. Ja eller hur att jag gör. Eller jo den första tiden sen glömmer jag, missar eller helt enkelt inte orkar fixa med det så då rinner det ut i sanden. Har då väldigt mycke tandsten. Fast jag vet inte vad som räknas till lite, mycke och enormt. Jag ligger väl i enormt facket skulle jag tro. Men alltså shit vad dyrt det blev där, är väl så när man börjar bli kärring. Märks att man inte tillhör ungdomskategorin längre iaf;):)

Sen var det hem o fixa klart grabbarna skulle ha åkt till öppna förskolan men Mike ville inte det , så jag fixade lite hemma ist.

På em åkte vi o hämtade Theo på dagis sen hem till dom för lek o fika. Trevligt.

Im ska Mike till läkaren på bvc för tillväxtkontroll. Hoppas att det nu blir nån rätsida på det hela. Annars ska jag väl fortsätta där jag slutade i dag med städningen. Har golven kvar, så det är ju snart gjort.

Så där Sandra nu vet du hur det gick hos tandis. Skulle väl säga att det gick ganska bra.

Ha det bra alla. Mikaela hoppas att familjen hemma på gatan mår bättre nu. Ses snart va??

POK

Inga kommentarer: