onsdag 18 februari 2009

vilken dag:( först Milo, sen Mike...

Allt började med Milo när han försökte ta livet av sig eller nåt.
Han tycker det är jätte kul o hoppa från kanten på simmet. Första gången när vi ska i går alltid bra. Han sitter snällt o väntar på att jag ska säga att han får hoppa i. Sen ska vi göra det i samband med en sång (det är samma sång varje gång). Men då blir han så ivrig och tycker det är så kul så han vill hoppa lite när det passar honom. Varpå jag säger Nej Milo vänta, sitt still. Men inte han inte. Då blir han skogstokig och börjar skrika o spänner sig. Så jag måste lyfta ner han i vattnet igen. Bara upp med han för ett nytt försök, men samma visa. Sen gjorde han det jag har fasat för HAN KASTAR SIG BAKÅT när han sitter på kanten. Oj, kan säga att det är många tankar som hinner gå runt i huvvet på mej innan jag får upp honom. Vilket liv det blir han skriker hysteriskt. Ojoj så ingen idé att försöka på nytt där inte. Ser sen när jag tittar att han fick små röda fina märken bak på huvvet, precis där han har skavt av hår.
Sen i omklädningsrummet så slår han i näsan 2 gånger, först i bänken när han hoppar fram för att nå sin banan och sen i mitt knä.

Det fortsatte när jag hämtade Mike, ja denna gång inget allvarligt men ändå. Upptäcker när vi kommer hem att Mike´s ena vante är borta. SUCK. Bara o vända och gå tillbax. Ja nästan precis vid dagiset ligger den, så vilken tur att det blev 4 vänder till och från dagis. Det är ju inget kallt ute heller som tur är;);).

Hade lovat Mike i morse att vi skulle måla när vi kom hem. Visst gjorde det men typ alla tusch pennor var slut. Så bara o köpa nya.

När vi skulle äta mellis fick Mike ett mindre utbrott för han ville bara ha fika ingen macka. Jag plockade fram för mellis o han tjöt: Jag vill ju inte ha nån macka, varpå jag fräser: det är inte bara du som ska äta. Jaha då var det ju kört då började ju han gråta oxå.

Efter fika/mellis ville Mike splea Ben 10 spelet. Jag förklarade för honom att jag inte kan spela såna tv spel. Men han sa bara jag kan mamma jag hjälper dej. Jo tack du visst det gick ju bra, vi blev återigen osams och han börjar gråta. JIPPI vilken härlig dag.

SEN händer det. Utbrottet som heter duga. Vi hittar Mike sovandes på soffan, byter till pyjamas på han, ska börja borsta tänderna han skriker JAG VILL INTE BORSTA TÄNDERNA. Men jag borstar ändå. Sen ska han kissa samma sak då, JAG VILL INTE KISSA, men det kommer kiss. In på rummet upp i sängen han får utbrottet. Skriker och bör sig åt i sängen hysteriskt Väcker givetvis Milo som blir jätte lessen. Då var Cirkusen Bröderna Chan igång då.

Men till slut somnar Mike mest av utmattning. Milo våran lille glädjespridare han ska minsann inte somna om inte. Nä han satt uppe o tittade på när jag gjorde smörgåstårtan, som nu står i kylen för att safta till sig. Imorron blir det garnering.
Milo fick ligga i våran säng för då kan han kolla på fläkten vilket är hans största intresse, jätte kul o titta på när den snurrar.

Nu har jag tittat på bästa Grey´s, åh vad jag hade saknat det:)

Idag är det sista dagen som hrmm 25 åring för imorron fyller JAG... hrmm... 25 IGEN;););) Konstigt hur blev det där....:)

POK

6 kommentarer:

Mamma sa...

Jadu gumman! Vet hur det kan vara och inte alla gånger räcker tålamodet... Tror de små har tenntacklar som de sticker ut och känner om mamma är irriterad sen innan och att de då tror att det är fritt fram att fortsätta spinna på, det för längesen tappade, tålamodet....
Bara bita ihop och ta nya tag dagen efter.

Kram

Mickan sa...

hej mamma:)läget om dagarna?;)haha
Tur d ej gick värre för Milo!!!

Mike börjar få humör;)Härligt;)

Hm sen kan jag ju undra det där med ena vanten?..
Jag skulle aldrig vänt o letat!du e dutti du..

Grattis på din dag (idag)
hipp hipp..har precis grattat dig i luren :)vilken tur att du fick dammsugaren!

kjamen

Anonym sa...

Hahahaha..jag sitter här och skrattar åt Mike, hahahaha..han verkar normal för sin ålder, hahaha..utbrotten kommer tätt ett tag nu....
roligt skrivet, Thez!
Tur den lille inte skada sig mer...Grattis i efterskott..//

Anonym sa...

jag sitter därimot inte öch skrattar åt eländet vet hur jobbigt det är när grabbarna gär revolt om kvällarna.inte blir det lättare när de väcker sina små syskon
Tänker på er dig där hemma:=(

stå på dig..säger som jeda bara bita ihop och ta nya tag dagen efter
kram shara

Thez sa...

Tack ni förstående mammor som vet hur jag har det.
Var så nära att tjuta flera gånger när Mike höll på. Så skratta var ju det sista jag gjorde kan jag säga. Det kanske kan uppfatts som en komedi eller nåt, men i min värld var det värsta skräckisen.

Nu är det bara o hoppas på att det inte upprepar sig, för ska tillägga att han INTE brukar bete sig så där. Bara hoppas på en engångs grej.

Kram på er.

Btw Milo fick ibga skador av fallet iaf, skönt.

Anonym sa...

Det är ju lätt att skratta åt eländet, när man själv inte behöver ta hand om det, men hoppas du inte tog illa upp! Förstår så väl att du tyckte det var hemskt, men jag tyckte det var roligt skrivet! Men som sagt lätt att skratta, när man är "åhörare"!!
Som sagt, jag tog det med lite humor bara..// ha´ det!!