måndag 21 april 2008

Sköna måndag

Gott med saft o Kalle Anka kex
Idag ringde min chef o gav mej det besked jag anade hela tiden. Tyvärr så är du INTE den som får tjänsten. Typiskt hade verkligen sett fram emot det i januari när jag hade tänkt o börja jobba. Ja inte för evigt igen utan bara ett par månader så pappsen får vara hemma med grabbarna. Sen är det bara o lapa sol igen en sommar till åh va skönt. Hade faktiskt tänkt o gå ner till 50% efter mammaledigheten ett tag framöver. Barnen är ju bara små en gång i livet så varför jobba ihjäl sig nu det hinner man med tiden.....
Jaha det var det tråkiga som hände idag. Det roliga är att Mike o jag var i stadsparken hela em lekte i lekparken o fikade i gräset. Åhh vad det var mysigt. Han strålade hela dan. Sen till östensson o handla lite sen hem o fixa middag. För alla er (o Mikaela) som blir impade nu så gjorde jag faktiskt raggmunk. Ja från grund o botten inget färdig köpt inte. Gött som tusan tyckte jag o Kaj men inte Mike. Han sa det var inget gott det där mamma o pekade på raggmunken. Så han åt bara fläsk o lingonsylt det tyckte han var gott iaf. Mmm det här är gott mamma sa han om det. Ja ja en banan tryckte han i sig oxå efter maten så han sover inte med hungrig mage. Ja o im då blir det stadsparken igen o denna gång med Madde o Linus kul med sällskap i parken... Så då ska det med fika igen ska kanske kolla med henne vad hon tar med o vad jag ska ta med. Nu är det sängen dax lång dag im igen alla dagar är visst långa nuförtiden... Men nu är det bara 19 dagar kvar jippi, eller ja sen får man väl räkna med 14 till men sen är det absolut slut på det för denna gång.... hihi... Puss puss love you all...

1 kommentar:

Mickan sa...

KOM hit med raggmunk!!!!!:)
Gumman då .du har blivit så huslig !tog du det från mig??min e borta!
Så du bara vet så lever jag och har inte glömt bort er:(
skäms på mig ,men ärligt så har det varit fullt upp ,nåt varje dag..