söndag 11 maj 2008

Kärsby igår o idag

Ja det är vad vi har gjort i helgen. Varit där alltså.
Igår åkte vi dit på fm eller ja vid lunch tiden. Först köpte vi en ny cykelhjälm till Mike tyckte han kunnde få det nu eftersom han har börjat cykla. Så vi åkte till Hasse´s o fixade det. Sen till MWS o fixade till Bobby caren som hade tappat en mutter, så nu funkar den kanon igen. Sen ut till Malin, Jimmy o Max, vi köpte med mat till barnen från Burger King. Fick fika där o en massa sol o lek för Mike. Sen åkte vi hem eller ja Mike somnade ju i bilen så vi åkte runt lite i våran fina stad, vi har kollade över det hela lite helt enkelt. Iväg till Östenssons o handlade sen hem o lagade mat. Kött o potatisgratäng med sallad till. Tittade på bolibompa med Mike sen gick vi ut en sväng han ville cykla. In igen o tittade på Speedway. Läggdax för Mike som Kaj fixade även denna kväll.... Har visst inte blivit så många kvällar för mej i Mike säng nu när Kaj är hemma varje kväll. Kaj åkte i väg på fest hos Rikard o jag gick o la mej.
Idag var vi hemma hela fm o tog det lugnt. Jag tvättade, Mike o Kaj satt ute på balkongen o läste varsin tidning, lekte lite inne. Åt lite yoghurt Mike o jag, sen gick vi ut o sparkade lite boll. Iväg till barnmorskan för o göra den vanliga kontrollen. Allt var som det skulle. Tror hon började tycka lite synd om mej nu som inte har fått min bebis än så hon gjorde en x-tra undersökning. Jag var visst öppen 1 1/2 cm så antingen kommer det igång i kväll för att hon har stimulerat eller så dröjer det några dagar till.
Efter det åkte vi till Balkan o åt lite mat sen till Maxi o kollade efter tofflor till Mike. Hans crocs är för små så im ska jag till stan o köpa nya åt honom. Sen åkte vi ut till Kärsby o fikade barnen lekte o vi gick ner till sjön. En härlig promenad ner till vattnet i skogen oxå. Vi åkte till Mc Donalds o åt kvällsmat där tillsammans. Hmm visst lite mycke skräpmat för barnen i helgen.... Men ja ja inget o göra nå´t åt. Hemma igen Mike fick ta ett välbehövligt bad var lite smutsig o kladdig efter allt lek o all denna sololja som man måste smörja in dom små liven i.
Så nu hoppas jag att det blir förlossning i natt. Med lite hjälp av BM som stimulerade lite, promenad i Kärsby skogen. Kanske ska ta o kosta på oss en färdknäpp oxå... hihi

3 kommentarer:

Mickan sa...

Hoppas Hoppas HOPPAS!!!

Mickan sa...

JA jag undrar allt VEM som fått skrivkramp!!!
eller e ni på väg till bb?????
ne nu måste jag sända dig ett mess på mobilen!!!

Mickan sa...

..OJ ..väckte er..FÖRLÅT!
men trodde ju för en stund..
:(