lördag 24 maj 2008

MILO

Ja nu har han ju då kommit. Eller ja det var ju nu tre dagar sen den 21:de kom han med dunder o brak. Allt gick jätte bra o jätte fort. Var hos Malin o Max på dan dom kom o hämtade oss vid 10,30 tiden. Vi åkte först till Maxi o handlade lite inför lunch o sen hem till dom. Kännde redan när vi var där att det "körde" runt i magen men tänkte att det är väl som vanligt sammandragningar. Kaj kom o hämtade oss vi åkte därifrån vid 17 tiden. Åkte till Balkan o åt mat fick första värken 17,30 andra 18,10 tredje 18,30. Då åkte vi hem.

Väl hemma gick jag o la mej i sängen fick en värk 18,50. Då ringde jag efer min syster o sen till förlossningen. Syrran kom o vi åkte vid 19,20.

Kom in på förlossningen 19,55. Ja Kaj körde i 140 ungefär hela vägen tur för det säger jag bara. Väl inne på rummet en värk igen barnmorskan Jeanette bad mej gå o kissa o det gjorde jag o rätt som det var så gick vattnet då var kl 20,00. Kl 20,03 var det bara o sätta igång o krysta o kl 20,12 var Milo ute.... Ja det gick med racerfart.

Nu så här i efterhand så inser jag ju att det kunnde gått "illa" till alltså att han kommit i bilen eller som han nästan gjortde i toan. Men är bara innerligt glad att jag hann komma in till "proffsen".

Och för er som undrar så nä inga fler barn för då måste jag bo granne med förlossningen....
Här hemma har vi nu världens stoltaste storebror. Som just nu iaf skyddar sin lillebror mot allt o alla.
Ja o hur har vi då haft det dessa tre dagara. Jo det är helt underbart mysigt. Han är snäll sover bra på natten (än så länge). Bara vänta o se hur det här kommer o bli. Han har ju då tutta blåsor på mej o så orkar han inte äta all min mat jag har så det spränger så jag pumpar ur för att överleva. Känns som jag håller på att sprängas!!!!!!
Igår (fredag) var vi hos fam Pedersen-Boström o vilken jätte han är Mille i jämförelse med Milo. Han är ingen bebis längre (förlåt Mikaela men så var det faktiskt). Mille är en stor pojke nu ;).
Undrar bara en sak oxå hur mycke bajs finns det i en nyfödds kropp?? Han bajsade 8 ggr första dagen helt otroligt att det kan komma ut så mycke. O det var inte fartränder utan ordentligt mycke varje gång.....
Ja ja slut med skitsnacket. Inser just nu att jag inte har samma entusiasm till schlager längre. Hmm hur kan det komma sig...???
Får se nu hur mycke jag hinner med denna blogg. Känns som om att det enda jag gjort sen vi kom hem i torsdags är o tvätta. Men nu börjar jag o se slutet på korgarna iaf.... Fast å andra sidan så hinner jag inte tvätta tomt förrens det är fullt igen nu är vi ju många i familjen som skitar ner oss. Med både den ena o det andra... hihi....

3 kommentarer:

Mickan sa...

hinne med??och inte hinna med??skitsnack..här hinns det med:):)
Ne DU har FEL ,,,Mille är VISST en liten pojke BARA 1,5 månad ju!!
haha men sant vad STOR han var mot Milo:)
grabbar ska väl vara stora (har jag hört)...
Love u girl..

Anonym sa...

Grattis grattis till den fine lile pojken! Men oj så fort det kan gå! Tittar ner i vagnen nån dag på stan!
Kramar från Carina o Towe.

Thez sa...

Ja du Mikaela Mille är en liten kille han är ju faktiskt en bebis än:) Men en stor en...

Tack Carina hoppas att vi ses snart