onsdag 16 juli 2008

jäkla blåst...

synd att det ska hålla på o blåsa så mycke, är ju stundvis riktigt skönt. Ja ja det blir väl bättre hoppas jag.
Allvarligt talat så har jag faktiskt tröttnat på att blogga. Orkar inte tänka om dagarna så att jag ska kunna få ihop nåt kul för er att läsa. All min energi om dagarna går åt till att hålla ihop o klara av dagen med allt detta skrik från Milo. Mike får iaf mat, tur han kan klä på o av sig själv. Han har fått bli en stor pojke jätte fort men tror det bara var nödvändigt för honom. Man måste ju sluta behandla dom som bebisar nån gång.... Jag menar ju förr desto bättre.
Tror att jag har fått magkatarr oxå jätte kul. Har jätte ont i magen ett sånt där jobbigt sug i mellangärdet hela tiden. Men inte så konstigt jag känner mej stressad hela fm o lite över lunch. Även fast jag inte stressar. Men det är stressande med en skrikande bebis i örat. Em o kvällarna är mycke lugnare. Vi har nog fått en bebis som har sin aktiva tid på morgonen o fm o sin lite lugnare tid på em o kvällen.
Milo har blivit jätte duktig på kvällarna. Han somnar helt själv vid 20 tiden bara man tar hand om han i rätt tid o gör på samma sätt varje kväll så somnar han utan problem i sin säng. Men Mike däremot han har blivit mycke svårare o få i säng nu. Han ser sin chans o vara med mej o pappa när lillbrorsan somnat. Förstår jag för på dagarna får han inte så mycke av våran tid.
Så idag var det faktiskt Mike´s em. Var i stadsparken/lekparken. Han hade sett fram emot det ända sen han slog upp ögonen i morse. Vi fick sällskap av Malin o Max, jätte trevligt. Mike o jag hade fixat en "melliskorg" oxå. Men satan i gatan vad kallt det blev där nere efter ett tag. Shit alltså solen gick i moln o det började blåsa galet.
Im på fm blir det en sväng till Fornåsa. Em inget planerat. Men det tar vi när vi kommer hem igen hittar alltid på nåt skoj.
Kaj åker till Södertälje im kommer hem på fredag.
Nu är det snart läggdax ska bara ta några kex för min onda mage sen SOVA....
Puss o go natt

Inga kommentarer: