söndag 13 juli 2008

Helgen som varit

Har väl inte gjort så mycke i helgen. Vi har mest varit hemma o haft det mysigt.
I fredags var barnen o jag en sväng på stan med Virre o barnen åt lunch på Ströget o sen hem hit o drack kaffe, åt glass o tittade på film.
Hämtade Kaj i garaget o åkte till Maxi o handlade. Jätte kul en fredags em var ju bara vi som var där... hmm.
I går var jag, Mike, Milo, mormor, syrran, Elin o Jonna i Pariserviken o solade o badade. Milo var riktigt snäll faktiskt han hade fått ett parasoll så även han kunnde vara nere på stranden.
Ja nu ska ni få höra denna historia o detta parasoll. Trodde ju att det bara var o ta ett i den färg man önskade av vit, blå o grön. Så Mike fick välja o han valde grön tog även en tillhörande pinnne (trodde jag ja)gick till kassan. Betalade o åkte till stranden. Skulle ställa upp parasollet men gick inte o skruva ihop det med pinnen för "gängorna" passade inte.
Var på Maxi nu ikväll med Virre stegade ganska raskt till parasollen o redde ut det hela. Stor gänga till det vita o liten till dom blå o gröna. Så jag sa till Virre; ja men då tar jag ett vitt för jag har ju pinnen som passar hemma. Hon tittade på mej o sa; men ta en pinne som passar till det gröna nu när du köper det vita så har ni ju 2 parasoller.... Hehe ja just det ja inte så dum den tjejen inte. Ähh så långt tänkte ju inte jag... Hmm ja ja jag är ju blond, bara att jag försöker dölja det med färg lyckas visst inte så värst bra....
Så nu har vi ett vitt o ett grönt med tillhörande pinnar så vi kan ha 2 när familjen Taikons åker till beachen. Lyxigt värre!!!!!!!
I dag var vi i lekparken vid Råssnäs badet. Barnen behövde nog lite miljöombyte. Hade med oss fika o allt så det var ju mysigt. Ja ända tills det började blåsa o mulna på då blev det jätte kallt. Vi som var där var ju då alltså, jag Mike, Milo, Virre, Theo, Wilma, Helén(syster för er som ej vet), Elin o Jonna. Sen följde Mike med Theo hem en stund o lekte.
I veckan har vi inget direkt inplanerat men vi ska träffa Egon, Neo o Max. Även Mollie o Mille skulle jag tro o försöka hinna med o träffa Theo o Wilma innan dom åker till Umeå. Får väl bestämma träff i stadsparkens lekpark så kan vi ses alla på en o samma gång. Alltså vad smidigt. Sen ska vi till Fornåsa oxå i veckan. Oj då var det bara 7 dagar i en vecka, jaha tråkigt hur ska vi då hinna med o träffa alla våra vänner?? Ja ja det löser sig ju alltid.
Dax o amma lite för nu vaknar lillkillen.
Puss

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, har jag bara ett barn helt plötsligt? Eller hade vi glömt ELin hemma, hahah.

Kram Syrran

Thez sa...

förlåt men nu är det fixat har lagt till henne
kram

Mickan sa...

neee ..tess glömde henne tror jag ..men ammningen var nog den rätta anledningen till varför:)