måndag 28 juli 2008

ny vecka nya äventyr

ja då hade vi klarat av även denna vecka, skönt med en.
I helgen har vi umgåtts med familjen Sandgren-Vallin. Ja faktiskt hela helgen. I fredags bjöd Kaj in oss där på grillning. Så det gjorde vi på kvällen. Blev ju då givetvis kvar långt in på natten. På dan var jag o barnen hos Mikaela o barnen. Åt lunch o fikade o lekte för hela slanten.
På lördagen ville Mike leka med Theo igen så det var ju bara för mej o ringa o kolla. Men dom skulle på stan så vi gjorde dom sällskap där. Efter att vi ätit glass på två små hus så följde Mike med dom hem o jag o Milo kom efter i bilen. Var där o lekte en stund hamnade mitt i deras vattenkrig. F*n Johan sprutade vatten på mej med vattenslangen o jag som inte ens var med i leken. Hade ju som vanligt Milo o ta hand om. På kvällen åkte vi till Sjövik för (vad vi trodde) en härlig middag med solnedgång vid vattnet o lite mys på stranden. Men både Theo o Mike var ju så där jätte bra på o lyssna. Theo fick även en sticka i handen o Mike ramlade baklänges på bänken så dom båda turades om att gråta. Var ju då bara o åka hem igen. Jaha det var den lördag kvällen det.
Hemma satte jag igång o tvättade, hmm normalt en lördag kväll, ja ja men när ska jag annars hinna??
På söndagen åkte vi till busfabriken. Trodde ju då att Mike skulle tycka det var lika kul som sist vi var där. Men icke han har visst blivit äldre o förståndigare för han var ju rädd för typ allt utan studsmattan. Ja ja vi var där en stund iaf. Sen till Max o åt hamburgare, mm va gott det var. Ja inte hos Max Levin Zetterholm (rätt ordning va Malin?) som Mike trodde utan hamburgerestaurangen Max.
Efter det gick jag, Milo, Virre, Wilma o Maja en sväng på IKANO huset o tittade. Köpte inget så det blev en billig tripp. Följde med hem till Furulidsgatan o fick middag där.
Kom på nu att vi har inte lagat varken lunch eller middag hemma varken fre, lör eller sön. Tack våra vänner för att ni är så snälla o bjuder oss. Men idag har jag lagat både lunch o middag hemma så jag tog igen det. (Ja bjuda o bjuda på Max o Sjövik o Ströget har vi ju betalat själva.)
Nu ikväll har det åskat galet. Börjar avta nu hör jag inte lika intensivt längre. Milo har sovit hela tiden o Mike sa att han var rädd bara när jag frågade om han var det.
Idag åkte vi till Madde, Peppe, Linus o Johannes (som är där denna vecka) för fika o lek. Skönt o sitta lite ute i skuggan under ett parasoll o njuta lite. Har varit lite mycke sol tycker jag.
Im ska vi gosa bebis hon blir 2 veckor im lilla Molly. Hjälp vad stor Milo kommer o vara då. På onsdag har vi inget planerat än o på torsdag ska vi till Kärsby o kolla hur dom har det. Sen på fredag kommer Kaj hem igen. Får planera helgen då efter vad han vill göra hoppas på att han kan ta semester snart så vi kan åka till Kolmården våran lilla familj. Längtar efter att vi ska göra nåt bara vi, gör ju så sällan det. Inte för att jag inte vill ha med våra vänner men ibland är det faktiskt skönt o bara göra nå´t för oss själva. Så det är vad Kolmården resan ska bli.
Nu är det soffläge för att sen flytta mej till sängen där min båda prinsar sover. Mike fick lägga sig där ikväll för han bara gnällde i sin säng o sa att han var rädd för åskan.
Over and out

2 kommentarer:

Mickan sa...

ja du tjejen..vi väntar förväntans full på en middag inbjudan från er;)
och lite saft därtill;)

Thez sa...

jaha ja då är det väl bäst att jag ställer mej o fixar en trerätters med saft därtill