söndag 6 juli 2008

Regn Härliga Regn

Ja det är inte bara av regnet jag har blivit blöt idag. Även av Milo som drog en varm härlig kiss på sin mamma o soffan... Mmmm vad härligt det var. Kännde hur det rann innanför byxorna där bak o ner i trosorna. Jammi.
Helgen har väl gått någorlunda i familjensvägnar.
I fredags var jag med min härliga barn o deras mormor i Pariserviken o solade o badade. Ja Mike badade inte jag o mormor. Milo hoppades jag på skulle sova men det var lite sisodär med det. På väg tillbaka till bilen kom regnet. Oj oj oj vilken skur det kom, hela himmlen öppnade sig det bara vräkte ner.
I lördags var jag o barnen hemma hela dan o städade. Så nu äntligen har jag fått det gjort skapligt ordentligt iaf. Har faktiskt dammat det hade jag visst inte gjort på flera veckor. Har ju bara dammsugit o städat toaletten har liksom inte hunnit med mer. Har ju även tvättat både igår o idag.
I dag (söndag) gick vi tipspromenad i Råssnäs med morfar o bonusmormor. Mike tog på sig hela munderingen av regnkläder. Även jag tog på mig stövlar o regnjacka. Så nu är det bara o hoppas på vinst.... Vann iaf på Bingo nr som dom även hade. 10 kr presentkort på Östensson. Fan inte illa pinkat. Sen bar det i väg till Bergsätter o kollade på huset. Men tror inte Kaj är så sugen på det. Är ju faktiskt en hel del o göra på det men med typ 100 liter vit färg o ett glatt humör så blir det bättre iaf. Måste ju börja nånstans.
Ikväll blev det ja vad tror du Mikaela att vi åt ikväll. Japp det stämmer Mc Donalds. Det är ju sisådär gott men men skönt ibland o bara slippa laga mat.
Nu får vi väl hoppas på att det har regnat färdigt för en vecka framåt iaf. Vore ju härligt om det var sol o varm nästa vecka.
Johan o Veronica tack för en trevlig kväll. Hade trevligt den korta stund vi var. Tack!!
Tjip

1 kommentar:

Mickan sa...

varför inte flytta in på mc donalds ?:)
börja buda snart så tror jag ni kommer lindrigt undan..
puss