torsdag 7 augusti 2008

Gräsänka

Ikväll har jag fått känna på att vara gräsänkestående 2barnsmamma. Pust o stön.
Mike fick ett utbrott som heter duga kan jag lova. Var hos min mormor o morfar på kalas. Allt gick jätte bra, han åt smörgåstårta, lekte med Aron o hade jätte kul.
Jimmy (min kusin Arons pappa) tog med sig grabbarna o gick till lekparken utanför. Allt var frid o fröjd tills....

Jag kom ut o sa att vi skulle gå hem. Han lyssnade inte på mej till en början, men det är ju som vanligt. Dom andra som var där gick hem o Jimmy o Aron gick in igen.
Då bröt helvetet lös. Mike blev helt hysterisk. Han cyklade efter dom o skulle med in. Jag sprang ifatt han o vände cykeln, då klev han av den o gick till dörren.
Han skrek o grät hela tiden att han skulle med upp o dricka dricka. Jag stod en lite bit bort o sa nej Mike vi ska hem det är läggdax men han var tokig.
Jag tog hans cykel under armen o sa hej då Mike nu går mamma hem o så började jag gå. Då skrek han ännu mer o grät ännu mer, men kom då sa jag då. Men inte det inte så då gick jag lite till o då tillslut kom han.
Han grät hela vägen hem. Inte lätt för mej jag hade ju vagn med Milo o så Mikes cykel så jag kunnde ju inte ta han under armen o gå precis....

Men vi kom hem o dom kom i säng min trötta prinsar.
Så nu sitter jag här o tänker över kvällen o mår lite dåligt för Mike faktiskt. Han hade ju hittat en vän. Dom har träffats förr men då var dom ju mindre. Vilken tur att dom hade samma interesse. Ja som spiderman, turtles, cars you name it.
Vi får väl fixa en dag som dom träffas o leker igen skulle jag tro.

Får se om höggravida jobbarkompis orkar vagga sig hit im för en fika. Men om det blir oväder o storm vill jag inte att hon ger sig ut. Bäst o stanna inne om inte lillkillen vill ut iofs.
Ja jag det återstår att se.

Så Mikaela jag fick oxå smörgåstårta idag. Fasen vad gött det är!!!! Hoppas ni får det trevligt im.

Kramar i massor

2 kommentarer:

Mickan sa...

smörgåstårta såååå gott!

Thez sa...

ja det är ju det man kan ju äta hur mycke som helst....