fredag 1 augusti 2008

Saft, saft hallon saft....

Nä just det ja rödavinbärssaft är det ju jag har nykokt här hemma. Har varit hos Pappa o Ingrid hela dan. Vi har plockat vinbär, rensat, kokat, sockrat o saftat o allt man gör för att få saft. 5 härligt fyllda flaskor med röd härlig saft. Väntar bara på att den ska svalna så man kan ta sig ett glas. Låter nästan som det är vin jag ska dricka "ta sig ett glas", haha fan va rolig jag är så här på fredagskvällen....;)
Till middag idag blev det lyxig kycklingspasta. Men gött blev det iaf. Nu är Mike o Kaj ute o cyklar o Milo han sover för natten. Så när dom kommer hem är det bara för Kaj o ta hand o Mike o lägga honom.
Im ska jag på 30 års fest. Det är Sandra Brissman som fyller hon som fick bebis nyss. Ja Molly som vi hälsade på i tisdags. Tillställningen skulle visst gå avstapeln i LKPG på Von Duva (undra om det stavas så? hmm) Ja så dit bär det av nångång under dagen.
Annars är det lugnt för oss im. På söndag hoppas jag på att kunna gå tipspromenaden i Råssnäs, det är ju barnfrågor då. Ja menar bäst o passa på då så man får 12 rätt nångång!! Hjälpa Mike måste jag ju göra han kan ju inte själv. Undrar bara vem som ska med o hjälpa mej..... Vore ju trevligt om Kaj ville följa med oxå men det vill han säkert inte.
Nähä nu får dom allt ta o komma det är ju läggdax för Mike, han måste bada först är jätte smutsig o jätte svettig.
Ha det bra

2 kommentarer:

Mickan sa...

Väntar förväntans full på en inbjudan !så man kan få sig ett glas saft;)

Thez sa...

har en tillbringare i kylen nu med färdigblandad saft bara o komma på ett glas;)