måndag 8 september 2008

Varför?!?

Varför finns det sjukdommar i livet som man bara får?? För en del kommer dom i vuxenlivet, en del i barndommen o en del föds med dom.
Varför finns det inget botmedel mot dom. Ibland inte ens en förklaring till varför en del får o en del inte. Jag menar det är ju sjukdommar som har funnits i hela människans liv. Det borde väl ha kommits på nåt snart kan man ju tycka.
Idag fick jag det bekräftat, det som har varit befarat. Åh stackars vänner. Hoppas nu då innerligt för eran del att det är den mildare sorten. Så ni kommer någorlunda lindrigt undan. Vet att det inte är nån tröst men...
När jag sitter här hemma så tänker jag på er ska ni veta. Alla ni mina vänner som har alla dessa tråkigheter i era familjer.
Varför ska livet vara så orättvist??
Varför kan inte alla människor få leva med samma förutsättningar??
Hela tiden när man hör o läser om människor som drabbas av det ena o det andra så tänker man "det skulle aldrig hända oss". Vips så är man mitt i det. Så nu för tiden säger inte jag "det skulle aldrig hända oss..."
Ta hand om er o era när o kära. Livet är alldeles för kort.
Puss på er

Inga kommentarer: