tisdag 9 december 2008

grattis till mej idag

alltså vilken fin värld vi lever i nu när jag fått glasögonen så ser jag ju... ja jag vet att det är det som är meningen, man har ju inte glasögon för skojs skull. Men alltså shit vad dåligt jag ser utan. Ojojoj här har jag gått runt o bara "trott" att jag ser hur bra som helst. Men icke sa nicke ser jätte suddigt. Men nu är det fixat o klart, ser som en kung nu för tiden.

Ja det är väl den största happeningen sen sist.

Igår gick jag, Mike o Milo till öppnaförskolan i Ekön. Var lite jobbigt med alla uppförsbackar men fram kom vi till slut. Kaj fick komma o hämta oss för när vi skulle hem då stod det som spön i backen.
Mike envisades ju givetvis med att ha med sig en ironman gubbe som han då glömde kvar där. Trots att jag sa åt han flera gånger att han skulle ha koll på den. Så vi måste ju dit på fredag igen så han får leta rätt på den. Typiskt killar o slarva så där. Jag sa till han att han inte skulle ta med sig den från första början, men han lyssnar väl inte.

Annars så har vi varit hemma på em o inte gjort många knop. Ganska skönt tycker jag men Mike tjatar ju i hjäl mej när han inte har nån att leka med.

Im kväll är det lucia på Mikes dagis (endast föräldrar och syskon får komma) och vi ska vara barnvakt till Elin och Jonna. Dom ska sova här igen. Men syrran kommer på torsdag morgon och hämtar dom för att köra dom till skolan. Känner att jag inte hinner fixa alla barn själv på morgonen och sen köra dom till skolan tills den börjar.

Just det höll på att glömma, tack tjejer för igår jätte trevligt. Måste vi göra om snart igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv, det tyckte jag me!

/Veronica

Mickan sa...

Lucia firande ikväll?

hat sköj.