torsdag 1 januari 2009

2008 i sin korthet

Nu har jag sovit, ätit frukost och sitter här med mitt kaffe.
Ska försöka knåpa ihop nåt.

12 slaget 2008 med raketer och allt firades med Virre o Johan +barn. Mike och Theo var jätte rädda för alla raketer låg ner bäddade i varsin vagn o skrek o grät. Så det var bara att promenera hemåt..

Januari, inom loppet av 5 dagar så fyller både Elin och Mike år. Blev kalas i flera dagar. Några besök hos barnmorskan blev det oxå. Just det ja höll o glömma. Våra vänner Henke och Sofia blev ju Man och Fru Nilsson.

I februari så var det packa våra saker och flytta + flyttstäda lägenheten. Ytterligare 1 födelsedag (min egen) avverkades. Vi var även på 3D ultraljud och fick då veta att krabaten i min mage var en lite Milo.

Mars månad och vi hade kommit in i våran nya lägenhet, jag gick hem på havandeskapspenning. Mikaela och jag vankade omkring som 2 pingviner. Var även på 2 års kalas hos Mollie.

8:e april var dagen D för Mikaela och Micke att få sin son Mille, och Mollie sin lillebror. Just det ja min sambo fyllde ju år dagen innan.
Jag började bli less på att vara gravid, men fick allt stå ut ett tag till. Kommer ihåg att det var ganska varmt. Theo fyllde år men han var inte hemma. Hela hans familj + ytterligare 1 var i Thailand.

Maj denna månad som gav mej åtskilliga självmordstankar. Men så äntligen kom den dagen då Milo bestämde sig för att komma ut till oss. Närmare bestämt den 21:e. Ett dop och ett kalas hans oxå med.

Ja och sen resten av året som följde så var det väl som att leva på små rosa moln dagarna i enda... ähh not.
Trodde nästan ett tag att det var djävulens unge vi hade fått hem. För vilket barn. Han var ju typ vaken jämt, skrek så fort jag ej bar på han. Så babybjörn var min enda räddning hela sommaren.

Jonna fyllde 6 i augusti och därmed blev en stor tjej. Hon gick då från dagis till skolan. Henke och Sofia fick sin underbart söta Alva och Julia blev en stolt storasyster.

September var det dax för kalas igen. Denna gången Linus som fyllde.

Oktober, november och december flöt på. Wilma fyllde 1 i december Det blev jul och så även nyårsafton. Vi bjöd hit min syster och Erik för mat och trevligt sällskap.Vad som hände den här sidan 12 slaget får ni veta 2010 när det blir "mitt år 2009"!!

Har säkert glömt nåt eller massa. Har ju hänt en hel del i våran vänskapskrets men det är knappt nåt jag vill ta upp här. Känns som jag inte ska "hänga" ut nån.
Men om det är nån som kommer på nåt jag missat så fyll gärna på med det. Tack.

Ha nu ett jätte bra 2009 för det ska jag ha.

Puss på er alla mina vänner.

3 kommentarer:

Mickan sa...

häng ut mig:)

underbart nytt år ska vi ha :)
kramar i underbara massor

Anonym sa...

Tackar för en trevlig kväll igår med god mat och mysigt sällskap. Hmmm tror att du missade att skriva att din enda syster fyllde år i oktober....... heheh

Ses på lördag, återkommer om tiden.

Kram

Thez sa...

-mikaela, häng ut och häng ut..;)

-Syster, skrev ju iaf att dina barn fyllt år...

Tack själva, hör av dej om lördag när du vet

kram