fredag 2 januari 2009

typiskt

Här fixar vi en stor bil (transporter) från Kaj´s jobb.
Flyttar över båda bil stolarna till barnen och beger oss till IKEA.
Vi går vanliga svängen skriver upp var vi hitter det vi ska ha.
Väl nere vid vagnarna så är dom slut... Ja ja bara stå där o vänta.
Beger oss ut på lagret för att hämta det vi ska ha.
Börjar ju inte bra, det vi ska ha är SLUT. Men hallå det är IKEA vi snackar dom har väl aldrig slut. Jo visst idag hade dom det.
Kaj kollar upp när det ska komma in. Men det är inte sant imorgon. På en lördag?? Va får dom leverans på lördag?? Eller var den som hjälpte Kaj fortfarande full efter nyårsfirandet...??
Så det är bara att bege sig in dit imorgon igen. Suck.
Så det vi fick med oss hem, för allt var ej slut, hade vi lugnt fått plats med i volvon. Alltså inte behövt flytta runt på dessa stolar.
Så nu har vi en lampa i köket över bordet. Vet knappt när vi hade det senast. Ska sätta upp köksklockan oxå, lovar....

I morgon ska vi på kalas. Elin fyller 9 år idag. Men alltså 9 ÅR!!!! Helt otroligt....

Nu ska jag ta granen under armen o lägga ner den i källaren (ja vi har plast gran). Men tror att den har växt eller så har kartongen krympt för den får knappt plats där i.

Hoppas att 2009 bli ett kanon år för er.

over and out

6 kommentarer:

Mickan sa...

klagar du över att få fara till ikea imorron igen:)haha jag kann åka istället för dig vet du...;)

gla forsättning på midsommaren du me;)
ps:har druckit nåra glas rött..ds

Mickan sa...

ta bort ena n:et på kann(kan)

Thez sa...

ja bara att du följer med im då om du har nyktrat till då förståss...;), blir väl några fler glas vin ikväll hos familjen Green antar jag...
Ses på tisdag eller är det Micke som lämnar Mollie??

kram

Mickan sa...

jag e alltid nykter vet du väl..vuxen poäng :)

vilken tid ska hon lämnas?blev det så nu att vi dumpar av Molls bara?
kramis,ha en bra dag på ikea imorron iallafall då:)

Anonym sa...

LAMPA I KÖKET????
Jag är stum..... :)

/Veronica

Thez sa...

-Mikaela, fick inte molls nån inbjudan menar du?? står tid på den. vadå ALLTID nykter.... snick snack säger jag;););)

-Virre, japp jag vet, fattar inte hur det gick till men en svart hänger där iaf....