torsdag 29 januari 2009

Har inte riktigt varit min dag i dag....

Som sagt idag var det ju då dax för att ta blodprover på Mike.
Jag skulle ta med ett urinprov. Ja det var väl inte så svårt att få han o kissa i en mugg. MEN sen när jag skulle ta bort den ja då tappar jag väl ner den i toaletten. Jaha där gick det till spillo. Ja ja inget o göra nåt åt. Tänkte att jag kan åka förbi med det i morron.

Så Milo o jag åt frukost. Mike fick inget äta innan. Det klarade han jätte bra. Iväg med Milo till mamma sen till VC.

När vi sitter i väntrummet. DÅ slår det mej. NEJ jag hade glömt att sätta på Mike emla plåster. Det gör inget sa Mike, dom kan sticka ändå. Jo tack du tänkte jag då.
Men han lät dom faktiskt sticka, men oj vad ledsen han blev. Så dom tog hans faste prov från fingret ist, så han inte skulle behöva vara fastande när vi ska dit på måndag.

Annars idag har jag rensat kläder, kollat vad som Milo kan använda, vad som kan vara värt att sälja och som man kanske kan skänka bort eller nåt. Sen ringde Virre och frågade om vi ville med till öf. Klart vi ville det!!

Ja just det ja Kaj o jag har ju ägnat oss åt en annan mindre trevlig sak ikväll. Nämligen fixat avloppet i tvättstugan. Men fy f-n säger jag bara vad äckligt det var. Tror inte det blivit gjort det senaste årtiondet. Fast jag fick ju göra skit görat för ni förstår gummihandskarna passade inte Kaj´s händer. Åh vad synd tyckte han. Så nästa gång jag handlar ska jag köpa ett par som passar honom kan jag lova:) Men som om det var nog att dom var för små. Nä han drog i väg till innebandy träningen oxå mitt i allt. Hmpf tjurig då. Mmm skulle tro det.

Ikväll SKA det bli sängen tidigt. Är ju så trött så jag står o sover om dagarna.

Tjip

Inga kommentarer: