söndag 15 februari 2009

trött, dans, pulka/snowracer, pizza och spyor

Ja det är våran dag i 6 ord...

Jag gick upp vid 8 gav Milo gröt, Kaj kom upp jag gick o la mej. Sov till 11. Så trött.

Sen fixa lunch, iväg med Mike till funky kidz.

Hem på med overaller och termobyxor fixa fika och iväg till jätten. Milo började skrika lika bra o åka hemåt

Han var is kall om fötterna inte undra på att han skrek. Mike har haft dom kängorna och han frös inte (inte vad jag vet iaf).

Beställde pizza på bästa pizza online. Vad göra utan det???

Sen var det bad av hela familjen i 3 omgångar. Först Kaj sen barnen o sen jag. Myste till det med ljus och en body scrub. Så skönt.

Sen började det som Kaj har befarat han har magsjuka. JIPPI. Säger jag, not. Så i natt ska jag sova hos Mike i hans säng. Tänker inte sova i vårat rum, där inne är Kaj i karantän....

Han kommer upp lite då o då o hasar sig in på toan. Han har blivit förpassad till "Mike´s" toa. Lika bra o ta allt på en o samma så vi övriga kan hålla oss ifrån det.

Så Mikaela, antar att du inte vill att vi kommer im. Men ska tillägga att än så länge är det bara Kaj som är dålig och han har FÖRBUD på det mesta här hemma. Vill inte ha hans basilusker över allt.

Nu är det läggdax.

Jaha så vart ska jag o barnen åka im då?? För är vi hemma så är risken stor att vi blir smittade, åker vi nånstans så är risken att vi smittar andra. Nä vi får väl helt enkelt äka ut i skogen i nån hydda eller nåt.

Inga kommentarer: