lördag 4 april 2009

Nu är beställningen klar, bara invänta leverans....

.....sen även vinklunks kvällen. För idag har jag varit o beställt nya köksmöbler. Tänkte det var lika bäst o passa på när Kaj ändå inte är hemma, så jag får det jag vill när jag vill. Eller ja som om jag inte får det annars oxå då... hihi. Så nu är det bara för han att hämta det när det kommer o sen så snällt BETALA. För så här funkar det här, den med minst pengar och mest bestämmande fixar, den med mest pengar o minst bestämmande lyder.

Nu sitter jag här i soffan med tv´n på, tvättmaskinen i gång och i glaset vin.

Igår cyklade Mike till OK/Q8 för att få luft i däcken. Jäklar vad det gick sen på hemvägen. Inte undra på att killen haft det jobbigt att trampa var ju helt tomt på luft. Men inget gnäll eller sura i hop eller nåt. Bara trampade på för glatta livet =).

Med Milo då, ja det är mycke bättre. Nu andas han skapligt bra i nebunetten men han är gnällig fortfarande. Fast när man kommer med den lilapåsen så blir han glad. Han skrattar o vevar med händerna. Mike min lilla assistent, han fixar o donar med Milos mediciner. Sätter i den som han ska ha, han skakar o grejjar. Min duktiga kille. Vet inte vad som hänt men han är så lugn o snäll. Han säger inte emot, han lyssna, gör som jag säger till han. Ja allt. Kanske kommit ur den värsta trotsen trots allt. Om det nu är så, så jätte skönt. Bara invänta nästa......

Im har Mike sin dans igen. Snart är det uppvisning. Ska bli så kul o se vad han lärt sig, är ju inte så att han dansar runt här hemma precis.

Nä snart är vinet uppdrucket o då blir det nog kanske sängen. Ja just ja tvätten första ja men sen sängen.

Godnatt

3 kommentarer:

Karin sa...

Sååå skönt att han blivit bättre..!! Duu, sexåringen kan få den lugnaste, lugnaste mamman att bryta, ihop, hahahahahaha. dååå du, sätts du på prov..!! Bara njuta nu så länge det varar!! Och njut av väder också, det är ju sååå göt ute..hälsa alla..//

Anonym sa...

Är det bara för er uppvisningen är?eller ingår flickvän o svärmor?;)
...vad kul med nya möbler!
Jipppii:)


Mille ska väl ha "bebis"kalas nån dag..
Vi syns i veckan,det måste vi nästan!
puss
Mikaela

Thez sa...

nop flickvän o svärmor ingår ej då. men den 2 maj ingår ni absolut. Ja vi har ju pratat om det dära så du vet ju.

Tack igen för idag.

Kramen