tisdag 21 april 2009

Nu är jag glad :)

I dag ringde dom o sa att nu har det kommit. Våra nya möbler. Åhh jag är så glad. Så imöra blir det o bege sig till Ulfåsa o hämta bord+stolar. Nu är min största skräck att det ej ska få plats.. hmm.. Jo jag har mätt men det blir ju annorlunda när det kommer på plats. Bara hoppas vi får plats i köket så det inte bara är ett stort bord o en massa stolar där.

Sen har ju då min Ergo rapido gått trasig :(. Så jag har varit på Thord´s o lämnat in den trasiga delen. Så nu bara o vänta på den nya som jag blitt lovad. Men den kan jag säkert se mej om i stjärnorna... Vet ju hur Thord´s funkar eller vad säger du??

Har även varit hos tandis med Mike. Han har slagit i hakan i soffan och då bet i hop så en lite flisa gick bort. Dom tittade, kände o tog en röntgen bild. Men kunde ej se nåt i nu läget. Men lika bäst o gå dit ifall det händer nåt med den permanenta tanden. Kan ju ej komma till försäkringsbolaget om ca 4 år o säga; Den här tanden är skadad, blev det när han var 4. Ja eller hur säger väl dom då. Så i förebyggande var vi där. Han är så duktig killen. Bara hoppade upp på stolen, gapade o visade vilken tand det var. Jag fick gå ut när dom tog röntgen bilden inte ett ord sa han bara satt där o väntade. Man blir ju mäkta stolt faktiskt.
Men Milo han var helt tokig där inne, fick igång vatten kranen, smakade på en spegel, gapade o skrek. Var mest förbannad för han ej fick vara på golvet o röja runt. Suck, kan han inte bara sitta där jag sätter han!!!

Im blir det fullt ös igen. Först sim, sen hem, hämta Mike, åka till mamma med barnen, till maxi o handla inför vinklunken, hem, vänta på pappa o Ingrid, till Ulfåsa. Ja det var väl allt :).

Nu ska jag städa lite plocka o så, sen sova.

Godnatt

2 kommentarer:

Anonym sa...

tjipp!
Nu är då kvällen snart över..o du e säkerligen nöjd efter dagen goda görningar:)
SNART vinklunken..slurp!
(har tjuvstartat här me syss i aftonen)

puss M

Anonym sa...

hellu..svarar här på ditt inlägg i bloggen
:)allt stämde som du skrev förutom att det var ej hans money,det var barnens egna sparade plus barnbidraget..så med andra ord kan han vara MER än nöjd:)!

puss