måndag 13 april 2009

Påskhelgen över

Har ju då varit hemma hela påsken. Fick så förbannat mycke stickor i arslet så jag blev hemma ist...

Långfredan, var vi med Kärsby borna hela dan. Först blev det promenad till Hamnen för mat intag o lek i stadsparken. Hemma en liten stund för att sen åka ut till dom o grilla. Var så underbart skönt. Med både väder o vind o barnen.

Påskafton, var vi på stan, köpte påskägg o godis. Åkte lite bil, var på maxi. Tog en sväng till Vimpelgatan för lite leverans (då till syss Tina). Sen hem o äta Pizza. Åhh så gott. Milo han åt en halv hawaii, Mike åt väl 3 slajsar.... Kan ju då säga att lillebror är glad i mat han :).

Påskdagen, Kom Furulidsgatan borna på glass o lunch besök. Dom tog sen promenad ner hit, så Virre o jag fick ta en promenad hem till dom sen på em. För även den kvällen blev det grillat. Vi blev kvar där in till halva natten typ....

Annandan, Theo ringde o frågade om han fick komma o leka, klart han fick det. Sen till lunchen skjutsade vi hem han o fick då grillad korv med bröd till lunch. På em har vi grejjat lite här hemma i våra förråd. Så nu kommer man både in och ut ur förråd här uppe utan att klättra. Skönt. Jag har putsat köksfönstren o bytt gardiner. Kaj har städat i sitt rum, så även där kommer man in o ut utan att klättra.... Men hur det ser ut nere i förråd vill jag inte ens tänka på... hmm... Det är Kaj som har plockat ner sakerna dit....

Im ska jag på fotvård igen. Åh det är så skönt, bara sitta o bli ompysslad av den kroppsdel som iaf jag vårdar minst om.
Sen blir det en liten sväng till stan. Måste till banken o sätta in lite pengar så jag kan betala Kaj´s födelsedagspresent. Han vill nog kunna boka sin, Åk en Atom upplevelse...

Nu blir det att hänga tvätt o bädda rent i våran säng.

POK

1 kommentar:

Anonym sa...

japp nu e de vardag åter...:(

Syns i veckan:)

Mikaela