onsdag 2 september 2009

min första dag...

hade det inte varit för att jag var typ död igår så hade jag skrivit om min första jobbdag då... Men som sagt DÖD, så jag gör det nu ist. Jag är bara mindre död nu....

Jo men jag hoppade upp ur sängen 5,30 pigg o glad. Snyggade till mej (så gott det gick), fixade mackor o plockade fram fil till grabbarna, fixade även till det sista med matlådan. Nån minut innan 6 kom Mike upp, han väckte då Milo. Sen var ju som cirkusen igång. Milo satt o åt fil typ över halva sig, Mike ja han lekte 6,05... haha fattar han inte vad klockan är lixom. Men vid 6,30 var vi alla påklädda o redo för en promenad till dagis. Ja det tar ju hela 10 min dit...

På vägen dit kommer jag på att jag glömt mina tofflor hemma. Ja ja bara hoppas på Milo vill va på dagis så jag hinner hem o hämta dom. Jag bor ju då typ granne med jobbet. Dit tar det väl kanske 1 minut. Men jag skyndade mej o hann med o hämta dom och komma till jobbet innan 7,00.

Ja det var ju en händelse dag iaf, 2 fall o 1 utskällning... hihi dom är för söta tanterna när dom sätter den sidan till..:):). När kl var 14 o jag fick gå hem var det med tunga steg jag hämtade grabbarna o ännu tyngre steg vi tog oss hem med. Sen satt jag o barnen i soffan resten av den dan.

Så idag har jag då försökt o bara piggna till. Har köpt nya skor även till Mike. Milo har fått o nu idag Mike. Grabbarna har fått en hel del nya byxor. Milo är ju lite större än vad Mike vad vid samma ålder så jag har inte så mycke byxor till Milo. Mike hade ju 86 på sommaren....

Så då im ska jag jobba kväll, 14,30-21,30. Får se om jag klarar av o hålla mej vaken tills dess... Nu blir det sängen måste ju sova några timmar iaf. Blir väl upp vid 6,30 eller 7 som vanligt. Urk hur orkar man vara HÅRT ARBETANDE SMÅBARNS KVINNA???? Ja det är ett mysterium.

Men på återseende mina vänner, ha det så gött där ute alla!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHA ja du det där lät som att du inte har vanan inne..men den kommer nog fortare än du tror.Hoppas iallafall.

Skönt att vara med i matchen igen kan jag tänka mig,känna att man gör lite nytta.
Jobbar du heltid?inte väl?

Livet är väl underbart:)

orka ej logga in så vart anonym idag/Mikaela.)

Thez sa...

Nä jag jobber inte heltid, 75 vet du. Skulle fasen aldrig orka jobba 100. Både sköta jobbet, barnen, hemmet... nä du 75 räcker gott o väl :). Ja nu börjar man väl komma in i det men det går sakta men säkert.