lördag 3 maj 2008

7 dagar kvar...





Ja i dag är det bara en vecka kvar tills Milo ska komma ut. Men det har vi inte sett än....

Idag hade vi en lugn hemma förmiddag med lek o mys.

På eftermiddan var det dop i Vinnerstad kyrka. Wilma Maria fick vatten på håret. En fin tillställning med en trött Wilma som blev ledsen. Gudfadern Fredrik fick hälla upp vattnet o storebror Theo o kusin Tuva tog ton till "blinka lilla stjärna". Så söta så söta. Alla hade ju med sig sina presenter utan vi Jag, Kaj, Madde, Peppe, Mia o Tobbe. Men den hade ju då inte kommit in till butiken som det var tänkt. Men i nästa vecka så måsten den ju finnas där. Mike hade ju nya kläder på sig o hans byxor var mer gröna än ljusblå när vi kom hem. Barnen hade jätte kul i gräset o på gruset.... "Lita på rosa". Ja fika fick vi ju oxå alltid lika gott. Mike satte sig direkt vid bordet o sa Mamma jag är fika sugen... hmm undrar vem han brås på när det gäller kakaor o sånt?? Måste vara hans pappa kan ju inte finnas nån annan.....

Väl hemma igen så tog Kaj o jag tag i förrådet o fixade till det lite iaf. Slipper ha den där stora garderoben stå i hallen nu. Sen bar det iväg ut en stund för rastning av son. Han hade med sig bobby caren o åkte runt på hade hur kul som helst. Han åkte i nedförsbacke med fötterna uppe på bilen. Kom på då i stundens hetta att en hjälm hade nog varit på sin plats då. Men det tänkte jag inte på när vi gick ut så han blev utan den.

2 kommentarer:

Mickan sa...

hjälm måste molls kille ha förstår du väl!
;)

Thez sa...

ja jag vet. slarvig mamma är vad jag är...