fredag 2 maj 2008

regn o blåst

ja det är väl det som varit idag. Men det kan ju inte vara sol o vindstilla tills snön kommer igen....
Idag har Kaj besiktigat volvon o hör o häpna den gick igenom. Helt otroligt... Så nu är det bara o tuta o köra ett år till, eller ja vi ska väl köpa en ny bil snart hoppas jag. Men det går visst trögt på den fronten inget jag kan påskynd med tanke på min bilkunskap... hmm... Vet hur man tankar, kommer in o ut i biltvätten, pumpar däck, kollar olja, fyller på spolarvätska o byter lampa. Ja ja nog om bil tjat nu.
Idag har vi varit på stan hela familjen. Har köpt kläder till Wilmas dop som är im till mej o Mike. Men jag behöver få tag på ett par tjockare leggings i vitt fanns inte på varken H&M, Lindex eller Kappahl. Inte ens på Maxi fanns det... hmm... Så nu väntar jag på att nån ska lägga ett par utanför dörren.... Ett lila linne o en vit skarf till mej o en skjorta, ett par byxor o ett par puma skor till Mike. Kaj han får väl damma av nåt i garderoben inte mitt problem han hittar till stan han oxå....
Nu sitter jag o tittar på "så ska det låta" o äter lite godis mums. Väntar även på att Milo ska säga att nu mamma vill jag komma ut. Men det ser mörkt ut på den fronten.
Jaha ni får väl ha det bra i kväll o natt så ses o hörs vi nån dag. Puss

Inga kommentarer: