måndag 9 juni 2008

BVC

Idag fick jag verkligen känna på livet som två barns mamma. Mike skulle till dagis som vanligt idag 8,30. Milo skulle till BVC kl 9,00. Så lite stressigt måste jag säga att det blev imorse. Men vi hann,var på BVC 9,00 PIP.
Tjockat på sig lite igen då guldklimpen väger nu 4700 o är 56 lång. Akta dej Mille nu kommer han ifatt... Eller nä kanske inte, blir nog svårt;)....
Sen mötte vi upp Mikaela o Mille o tog en sväng på stan. Virre o Wilma kom oxå. Tog som "vanligt" en lunch på Ströget. Oj oj oj vad mycke plats vi tog upp när vi satt där. Tre barn + barnvagnar o så vi morsor. Ja vilken tur att våra stora barn var på dagis o att det är sommar så vi kan sitta ute o ta plats. Blir trångt på Ströget i vinter när vi kommer med alla våra barn. Hmm får nog säga till Sandra o Anna att dom måste bygga ut eller nåt. För byta fika o lunch ställe går ju fet bort, bara ströget som gäller eller vad säger ni tjejer...??
Jaha Mikaela hoppas att du blir nöjd nu när jag har skrivit lite ikväll. Men du vet ju vad jag har gjort idag för du har ju varit med... hihihi.
Nu ikväll har vi varit på dagis o grillat alltid lika trevligt o gå dit för en sån tillställning. Synd bara att det var typ 4 familjer som kom men men det var ju frivilligt. Barnen sjöng några fina sommar låtar o så hade dom lite aktiviteter. Men jag kunnde tyvärr inte närvara vid dom för Milo var ju på sitt absolut bästa humör. Han vara bara nöjd när han fick hänga på armen.
Fan alltså i dag frågade grannen om Milo hade ont nånstans för han skriker ju hela tiden. Det räcker med att jag känner mej som en världelös mamma redan utan att han måste påpeka att han skriker. Ibland hjälper det inte vad jag än gör han slutar inte skrika för det o så yttrar sig grannen höll ju på o bryta ihop i trappuppgången när han sa så. Men ja ja får väl sitta här hemma med bröstet i Milos mun hela tiden så han är tyst då. Stackars Mike får väl bara vara här hemma utan någon hjälp, mat o stimulans.
Nähä dax o hänga tvätt sen sängen.
Ha det mina nära o kära puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dum granne du verkar ha! Skit i den frågen du fick!!Mike går det nog ingen nöd på heller, så lilla du, det kommer bättre dagar! Du "råkar" bara ha fått en liten skrikig bebbe bara, blir bättre! M.V.H. Mikaels mamma Karin

Mickan sa...

hahahahahaha ja du vännen här ska det ta plats på ströget med våra alla barn..se upp alla zigenare här kommer vi:)
Mollie saknar sin kille o vill att ni kommer o badar så fort vi sätter upp polen (blir till helgen)
så ta o pallra er hit med tummen i arslet o åk på armbågen:)
love u girl!:)