måndag 16 juni 2008

regn o åska

Ja så äntligen hände det. Regn o åska. Precis vad vi behövde i vårat torra avlångaland.
Fast det var inte så kul o gå i detta väder som var idag. Ja det var ju dax för en sväng till BVC på em. Mormor fick hämta Mike på dagis för jag kunnde tyvärr inte klona mej. Bilen då undrar ni säkert ja ta o gissa var den är.... På lagning som vanligt. Ja AC´n är det ju som dom håller på o fixar nu dom hade visst "glömt" en sak sist den var där, men det fick dom stå för så denna gång skulle det visst vara gratis.
Hur var det på BVC då. Jo då han växer lillkillen. 57 cm o 4935 g. Så det går nog ingen nöd på han inte. Har gått upp 235g på en vecka o växt en cm. Men han är ju så förbannad hela tiden vilket humör han har den pojken. Hoppas innerligt att det är en övergångsperiod så det snart tar slut. Inatt skrek han o jag grät. Bröt ihop totalt. Mike blev oxå lessen o Kaj tog Milo o gick en sväng med han men han höll sig vaken mellan 00,30-02,00. Ja han somnade ju till slut iaf.
Kaj upptäkte nåt riktigt otäckt på Mike nu ikväll. En fästing under hans öga precis i ögonfranskanten. Så nu är dom på jourcentralen o förhoppningsvis kan dom ta bort den. Det var en lite en så den kan nog vara svår o få bort skulle jag tro. Kanske blir så att jag får ta barnen i vagnen o gå till VC im ifall den behöver "feta" på sig lite. Jag sitter här hemma o är jätte orolig för min lilla kille. Åhh vad lessen han måste vara där uppe o här sitter jag o kan inget göra. Men Kaj är ju med så det går bra, det måste det göra. Stackars Mike va trött han kommer vara im när han inte kommit i säng än. Ja i värsta fall får han vara hemma från dagis.
Ja men annars har det vara en lugn dag. Jag hinner inte äta lunch om dagarna men jag överlever försöker äta mycke på kvällen ist.
Nu kom dom hem o allt hade gått jätte bra. Mike hade varit jätte duktig o läkaren hade aldrig sett en sån liten fästing. Ja ja nu ska jag försöka få han i säng oxå.
Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, det är ju olika årgångar på dem...men min erfarenhet säger att det är samma produktionsfel på de flesta årgångarna. Ha,ha, :)

/Veronica

Anonym sa...

Oj, skulle vara på förra inlägget.....
/V