söndag 15 juni 2008

VätternRundan




Ja då har vi överlevt även denna VätternRunda helg.
I fredags på fm var Theo här o lekte, kul hade dom killarna kan jag lova. Dom hör lite dåligt oxå båda två men det får man ju ta. Det är visst den årgången på dom, eller vad säger du Veronica??
Sen på em åkte barnen o jag till stan hämtade kort på Liverpool&Dacke. Jätte fina blev dom som kommer i tidningen på tisdag. Tog en fika med My o Neo oxå på Ströget.
Sen bar det iväg hem o tog det lugnt en stund åt lite lätt kvällsmat. Gick till starten hela familjen träffade några av våra vänner. Mike åkte karusell o åt karamell....
Vi och familjen Pedersen-Boström gick till Köket o åt mat o umgicks. Jätte trevligt hade vi. Första gången som vi var ute med båda barnen oxå. Milo han sov hela tiden o Mike ja vad ska jag säga vilken kille. Han hade jätte kul. Dansade o roade alla gästerna som var där. Han höll även koll på "sina tjejer". Inte lätt för han o hålla koll på tre stycken men han klarade av det oxå.
I lördags gick vi en sväng till stan o kollade lite. Sen åkte jag o barnen till Maxi o handlade. Kaj var hemma o kollade på fotbollen. Jätte snälla var dom båda två när vi var där.
I dag har Mike varit hos Theo o lekt. Kaj har varit i garaget o jag o Milo var hemma o sov på soffan. Sen åkte vi dit o fikade o hämtade hem våran son.
I kväll åt vi färskpotatis o burk skinka jammi va gott det var.
Har även i kväll plockat med Milos kläder. Fan unge o växa. Han har ju 62 nu så jag har letat fram Mikes kläder men det var inte så mycke i 62 så jag måste ta o köpa lite kläder till han.
Im ska Milo till BVC igen spännande o se vad vågen står på o vad måttbandet mäter. Mormor ska hämta Mike på dagis, jag hinner inte det ska vara på BVC 13,30 o Mike ska hämtas på dagis då. Ja o vad som händer i veckan annars vet jag ej. Kaj ska åka runt på en massa jobb men kommer hem o sover fast då blir det sent så jag är ensam med killarna. Veckan efter det är Kaj inte hemma alls så det är väl bara att jag vänjer mej. Men jag är väl inte den enda som är ensam hemma med sina barn.
Nu är det läggdax sov gott

1 kommentar:

Mickan sa...

:(ne du är ju inte det..
vi 2 kanske kan ta o packa ihop oss med våra 4 barn ..skulle iallafall kvällarna vara lite mysigare!!!..
..dock kanske ej dagarna lika lugna;)