torsdag 24 juli 2008

2 månader

Idag har vi åkt bil typ halva dan.... Först till BVC kl 11,30 med Milo för 2 månaders kontroll. Ja det gick ju sisådär. Han skrek hela tiden så läkaren kunnde inte lyssna på hjärtat så det får vara tills nästa gång. Han väger 6210 o är 60 lång. Så han har gått upp lite sen sist emn inte växt så mycke på längden. Men det slutar väl som med brorsan växer bara på bredden men inte på längden... Fast nu har ju Mike även slutat växa åt det hållet oxå... hmm.
Sen åkte vi hem o åt lunch för att sedan åka till VC med Mike. Han skulle ju få TBE vaccin. Ja det gick ju bra eller kanske inte.... Vi kom dit vid 13 o åkte därifrån 13,40 vi skulle ju BARA dit o ta spruta. Ja efter mycke tårar o mycke muta o mycke tvångshållning så till slut gick det. Han fick de i låret o var så stolt över sitt plåster när vi gick därifrån. Åkte till BRIO för jag lovade ju att han skulle få en ny Turtles gubbe om han tog sprutan. Så det fick han.
Åh kännde jag nu är allt gjort för idag nu bara iväg till Madde, Peppe o Linus o njuta av värmen under ett parasoll i skuggan. Jamen jag hade ju Milo i knät kunnde ju inte sitta nån annanstan då. Tur man har nåt o skylla på iaf....;)
Ja o sen för att slutaföra mitt mutande för dagen så tog vi Mc Donalds på vägen hem. Satt där o åt Mike tycker det är så kul o göra det så jag offrade mej. Inne där kunnde man ju inte sitta så vi gick ut o satte oss. Milo kraken var genom svett o skrek. När jag hade kastat (som vanligt) i mej hamburgaren o börjat amma Milo så blev ju Mike givetvis bajsnödig. Jaha packa ihop det mesta av Mikes mat ta bort Milo från bröstet o så kånka in på toa. Väl där så kissade han bara. Ja ja han var ju nödig iaf. Så kånka ut oss igen till bordet o få Mike o äta upp sin mat men som vanligt gick inte det. Han åt lite iaf. Så aldrig mer åka till Mc Donalds själv med båda barnen inte så länge Milo är liten. Blir Mc driven hädanefter.
Im tror/hoppas jag på att det blir besök hos familjen M. För Mike saknar sin Mollie o jag saknar min Mikaela;).
Nä nu väntar soffan o TV´n.
Ha det skönt i värmen vänner, glöm ej 50+ solskyddsfaktor.

Inga kommentarer: