tisdag 5 augusti 2008

NEEEEEEEEEEEEEJ

Ja det är ju då skit oxå. Tror ni inte att pojk stackarn har nedsatt hörsel på vänster örat. Jaha då blir det väl hörapparat vid 1 års ålder. Sitter här hemma nu o mår si så där bra faktiskt. Men en lite ljuspunkt han är inte helt döv, antagligen bara en liten nedsättning.
Så vi hoppas att han inte kommer behöva ha hörapparat. Han hör som han ska på det högra iaf. Alltid nå´t bra. Kommer att göras fler koller vid 1 års ålder o då får vi veta hur mycke eller lite han hör. Oftast gör dom ignet åt det eftersom han har bra hörsel på det ena örat.
Men jag blir faktiskt förbannad för när jag var på LiM med honom så sa hon, att det säkert inte är nå´t men att det måste kollas upp. Oftast är det inget utan bara vax, fosterfett eller fostervatten som sitter ivägen.
Det var aldrig nån som sa att det kan faktiskt vara så att han inte hör. Tänk vad man hade kunnat förbereda sig på det värsta lite bättre då om man även fick höra att det kan vara det värsta. Men inte det inte.
Nu hoppas jag bara på att försäkringsbolaget vill försäkra honom oxå inte så säkert att dom gör det. Men då kollar jag runt på dom andra o byter för hela familjen isf. Orkar inte bråka med dom mitt i allt elände.
Så nu blir det väl o åka till US ett par gånger om året eller så. Jag vet inte hur det här kommer att gå till men. Nä nu orkar jag inte nysta i det här längre bara hoppas på det bästa.
Hej

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla in på din blogg, och läste om den nedsatta hörseln! Min kusin pojke fick 110 tusen kronor, p.g.a av en infektion från början, en vanlig sådan, men drabbade honon hårt! Bara skulle nämna det, att chansen finns ju att ni kan få ut det på försäkringen!!??Vet inte vilken dom har, men kan ta reda på det om du vill!! Vet att ni inte gillar att jag kommenterar, jag är ju "gammal" men tänkte, synd om det finns möjligheter till "ersättning" så ska man ju ta den! Ska inte kommentera mera, lovar!!!

Anonym sa...

Hann inte skriva hela namnet förrän det for iväg!! Mikaels mamma Karin är det!