lördag 8 november 2008

Ha Ha Ha värsta betong barnen

Ja så bar det då iväg till Järngården. Där jag har blivit skolad som bonde/hästfjålla...

Vi hann väl inte mer än ut med barnen så höll dom på o kräkas. Det första Mike o Anton sa, det luktar illa och det luktar bajs. Sen stod Mike o höll för näsan. HAhahaa ja dom var för härliga. Alexander han sa inte så mycket om det, tyckte nog det luktade lite illa han med.

Ja o sen till det som är helt otroligt. Fatttar inte hur det kunde gå till. Vi (jag o Katha) bestämde oss i torsdags för att vi skulle åka i dag om det var bra väder. Och det var det ju, eller ja lite blött på vägen men + grader iaf. Ja som sagt när vi då kom dit hade gått in, träffade vi en gammal lärare till oss Herman. Oj va kul det var han kände igen oss kom ihåg oss. Sen säger han, ja ni är ju lite tidiga för Öppet hus. Jaha sa vi bara då.

Sen blev vi tilldelade skyddsrockar o blåa tossor. Satte tom på vagnhjulen så jag kunde köra Milo där inne. Ja det kom en tjej o visade oss runt, men eftersom allt o då menar jag ALLT såg precis ut som för 11 års sen när vi sist var där. Tom fodervagnarna stod på samma ställen såg likadan ut, var säkert samma,.

Sen säger tjejen att, nä nu måste jag gå för det börjar snart.
VA???!!! jaha är det öppet hus IDAG?? Ja kl 12,30 börjar det. Men alltså vad är oddsen för att vi skulle lyckas tajma in det just idag???

Ja ja så vi får ge oss runt själva men det var väl ingen match för oss..... Visst Katha.

Sen går vi ut till maskinhallarna o Mike får se en traktor eller ja ett par stycken. Men det enda han tjatar om är "kastrullerna". Fattar ni att det tog ett tag innan jag fattade vad han menade. Kom sen på att det var tröskorna han ville se. Ja kastrull o tröska är ju som typ samma sak... eller...

Sen det bästa som hände idag kaj kom hem. Åh min älskling, vad jag hade saknat honom.


Lägger in en bild på Första Traktorförarn oxå

4 kommentarer:

Mickan sa...

underbar han är din lilla betongMike:)

Thez sa...

mm ja vet. o han skulle minsann aldrig mer åka till bondgården...

Anonym sa...

inte ens för att titta på kastrullerna?? haha sötnos!

Thez sa...

nop inte ens för dom... så illa luktade de