lördag 6 december 2008

En helg i släktens tecken

Igår på fm var jag och barnen på öppna förskolan med Mikaela, Mollie och Mille. Denna fredag blev det Råssnäs kyrkan som fick vårat besök. Trevligt trevligt.
En promenad hem blev det, kom lite regn men inte så mycke. En kisspaus hade vi oxå eller ja inte jag men Mike.

Hemma och lunch dax.

Sen kom Virre, Theo och Wilma på lek och mellis. När dom skulle klä på sig kom nästa besök i form av kusinerna Elin och Jonna. Dom har för övrigt sovit här.

Efter ett par minuter kom nästa kusin Toby. Hon var här en stund på kvällen.

Mike höll igång hela dagen igår. Först öppna förskolan med Mollie, sen em med Theo och kvällen med sina 3 kusiner.

Så vi hade alltså då 5 barn här hemma. Ojoj så många kommer det inte att bli.

Till kvällsmat (för att göta alla nöjda) så blev det pizza och kebabtallrik. Barnen åt, nästan all mat gick åt.

Nu är det dax för o fixa lunch och mätta 3 barn magar. Vet ej när min syster kommer för att hämta sina barn så lika bra att fixa lunch till dom oxå.

I kväll ska vi till min pappa och fira honom kanske bäst att fixa en present till honom.... hmm.. inte gjort det än, skäms på mej.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ha,ha, menar du att du fick föda barnen med både frulle och lunch??
Det är ju bedrövligt... ;) ;)

/Veronica

Anonym sa...

Visst har jag en snäll syster Veronica! Tycker om henne massor ;)

Thez sa...

Veronica, ja jag vet och inte nog med det jag fick föda bakisarna oxå... Syrran och Erik fick mat även dom.

Syster yster älskar dej massor gumman:)

Mickan sa...

men du:du "slapp"föda mina två:)

;)

Anonym sa...

Ja du, nog är hon snäll alltid.... Jag tror att hon hade fixat middag till dig med, om du hade frågat. :)

/V

Tini`S sa...

Tjobido..
Hur ser näsa vecka ut för dig??Jag jobbar bara måndag kväll : ))