söndag 22 mars 2009

Helgen

Igår åkte vi till Örebro, har inte varit där på typ 100 år kändes det som.... Eller ja vi åkte till Marieberg, men nästan Örebro.
Så vi var där hela dan köpte present till Mollie ett Pippi paraply, hoppas det blev bra. Mike är där nu på kalas, Kaj o jag sitter hemma i soffan och Milo sover. Det är ju Pppi kalas han är på, så han tog tillfälle o klädde ut sig till fourarms från Ben 10. Ville vara starkare än Pippi sa han, han har en massa muskler....
Vi har varit på Ulfåsa och Engel möbler kollat efter matbord. Hittat ett på Ulfåsa som vi gillade lutar åt att det blir det.
Annars igår var vi hemma på kvällen satt i den där soffan typ hela tiden. Men det var skönt o bara vara. Jag öppnade en burk Mojito men fy så surt det var. Bläää inget för mej inte. Jag gick o la mej ist för att dricka nåt var jätte trött är det nu med. Men det kan bero på att jag inget ätit, vi hittar inget vi vill ha till lunch. Hoppa över den o äta ordentlig mellis snart ist.
Har ju nu varit gräsänka i 2 veckor kommer vara det nästa vecka oxå :( det suger kan jag lova. Vi ska iaf till Malin o Max imem. På tisdag ska jag med Milo till bvc för 10 månaders koll. Hjälp han är 10 månader helt otroligt. Det går ju så fort, hur kan det göra det??
Ja så snart är det ju höst och då är det väl bara o bege sig tillbax till jobbet, kul :(:( NOT. Har sån fruktansvärd ångest inför det.
Ska ta mej ett snack med karln o se om jag kan plugga lite ist. Ta ett studielån o läsa lite kurser på komvux. Ja det behövs lite datakunskap kan man aldrig få för mycke av. Så jag sen kan söka mej ett annat jobb, få jobba dagtid slippa dessa kvällar o helger. Orkar inte pussla ihop med schema o Kaj´s jobb o barnvakt på det.
Ja ja nu ska jag bege mej till köket har en hungrig karl här hemma. Ha det bra alla
Kram på er

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men plugga??kostar bara en masa pengar;)
Var hemma med mig o köp upp mannens lön och inred i vitt i erat snart nya hus!!!:)
kan jag tycka e en jävligt bra ide..

kram svärmor;)

Thez sa...

men du fan va schysst, delar vi lika på Mickes lön alltså?? Ja men då finns det inga problem att jag kan vara hemma.
Men har tänkt lite o insett att man missar en ganska stor summa pensionspengar från arbetsgivaren om man är hemma. Ska ju överleva efter 65 oxå, fast jag helst skulle vilja skita i det o bara leva livet nu o sätta sprätt på alla pengar.

Kram svärmor?? =)

Anonym sa...

vet..det där med pensionen kommer fan i kläm!men Vem med snopp bryr sig?inte min i värt fall..barnens bästa nu ja..men jag sen då:)?

Tänk att man inte är 65 bast imorron typ..funkar lite,lovar;)
Dom ska vara glada att vi vill jobba o inte vara hemma o glassa kan jag tycka!

Kram M